Nowa praca – czas zacząć!

Jak rozpocząć pracę w nowej firmie, krok po kroku

Z racji tego, że 1 grudnia rozpoczynam pracę w nowej firmie będę realizował świadomy plan ułatwiający mi zaaklimatyzowanie się w nowym środowisku. Nigdy w ten sposób nie postępowałem przy nowej pracy, ale jest to moja 3 “etatowa” praca, więc postaram się do niej podejść w pełni profesjonalnie… zaczynamy!

Krok 1: ludzie
1-2 tygodnie zamierzam poświęcić na poznawanie firmy a zwłaszcza ludzi na każdym szczeblu. Jest to bardzo ważne ze względu na to, żeby wiedzieć kto się czym zajmuje i za co odpowiada. Jeżeli muszę załatwić jakąś sprawę trzeba wiedzieć do kogo się z tematem udać aby przyspieszyć temat.

Krok 2: procesy
Jak wygląda proces stwarzania produktu dla klienta w firmie, jak wygląda kontakt między pracownikami tego samego szczebla, wyższego – niższego szczebla? Jakie procedury trzeba przejść żeby wykreować produkt? Jakie kroki trzeba podjąć aby zrealizować projekt który mi powierzono?

Krok 3: cele
Na samym początku ustalić jakie są moje cele i jak te cele wpływają na moją pracę.
Które cele są najważniejsze i jakie są ich priorytety?
Jaka jest strategia firmy i jak jest planowana na najbliższy rok? Pytanie jest bezpośrednio związane z tym, że im lepiej znam cele formy a przez to swoje cele, mogę pracować bardziej efektywnie aby do tych celów dążyć.

Krok 4: Moja rola w organizacji
Jaki zakres obowiązków mi powierzono i natychmiastowe z nimi się zapoznanie. Z mojego doświadczenia w poprzednich firmach wynika, że szybkie wdrożenie jest bardzo dobrze odbierane.

Krok 5: Pozytywne nastawienie!
Z tym jest różnie jak to w życiu, ale nie ma problemu którego nie można rozwiązać.
Bez pozytywnego nastawienia nie uda się nic! Chyba to powinno być krokiem pierwszym 🙂

Krok 6: osiągnięcie 1 i 2 poziomu przywództwa w firmie
Z racji zajmowanego stanowiska w obecnej firmie w odróżnieniu do poprzedniej nie będę miał zbyt dużego pola do popisu w zarządzaniu ludźmi. Jednak zakładam, że uda się podnieść swój poziom asertywności i stosując codzienną empatię w stosunku do znajomych z pracy będę czerpał zyski z bycia członkiem zespołu. (nie zabrzmiało zbyt korporacyjnie? :D)
Based on 5 levels of lidership


aktualizacja 19.02.2017

Czas płynie nieubłaganie i praca nad samorozwojem nigdy się nie kończy.
DLATEGO!:

Dobry czas aby zreflektować czy kierunek który obraliśmy jest słuszny i czy nie trzeba czegoś zmienić w obrębie pracy w firmie.
Do zrobienia:
1. wdrożyć obsługę poczty i opróżnianie skrzynki pocztowej do 0. (done!) (05.2017)
pomocne firmy Mirka Burnejko:
https://www.youtube.com/watch?v=mEFpt_lc8EA 

2. przeczytanie jeszcze raz GTD (done!) (04.2017)
3. przeczytanie jeszcze raz how to make people like you in 90 seconds or less (done!) (04.2017)
4. poszerzanie wiedzy i maksymalnie produktywna praca! (never done…)
5. zaplanować szkolenia na najbliższe półrocze

 

About the author

Przemek

View all posts