Nowa praca – czas zacząć!

Jak rozpocząć pracę w nowej firmie, krok po kroku

Z racji tego, że 1 grudnia rozpoczynam pracę w nowej firmie będę realizował świadomy plan ułatwiający mi zaaklimatyzowanie się w nowym środowisku. Nigdy w ten sposób nie postępowałem przy nowej pracy, ale jest to moja 3 “etatowa” praca, więc postaram się do niej podejść w pełni profesjonalnie… zaczynamy!

Krok 1: ludzie
1-2 tygodnie zamierzam poświęcić na poznawanie firmy a zwłaszcza ludzi na każdym szczeblu. Jest to bardzo ważne ze względu na to, żeby wiedzieć kto się czym zajmuje i za co odpowiada. Jeżeli muszę załatwić jakąś sprawę trzeba wiedzieć do kogo się z tematem udać aby przyspieszyć temat.

Krok 2: procesy
Jak wygląda proces stwarzania produktu dla klienta w firmie, jak wygląda kontakt między pracownikami tego samego szczebla, wyższego – niższego szczebla? Jakie procedury trzeba przejść żeby wykreować produkt? Jakie kroki trzeba podjąć aby zrealizować projekt który mi powierzono?

Krok 3: cele
Na samym początku ustalić jakie są moje cele i jak te cele wpływają na moją pracę.
Które cele są najważniejsze i jakie są ich priorytety?
Jaka jest strategia firmy i jak jest planowana na najbliższy rok? Pytanie jest bezpośrednio związane z tym, że im lepiej znam cele formy a przez to swoje cele, mogę pracować bardziej efektywnie aby do tych celów dążyć.

Krok 4: Moja rola w organizacji
Jaki zakres obowiązków mi powierzono i natychmiastowe z nimi się zapoznanie. Z mojego doświadczenia w poprzednich firmach wynika, że szybkie wdrożenie jest bardzo dobrze odbierane.

Krok 5: Pozytywne nastawienie!
Z tym jest różnie jak to w życiu, ale nie ma problemu którego nie można rozwiązać.
Bez pozytywnego nastawienia nie uda się nic! Chyba to powinno być krokiem pierwszym 🙂

Krok 6: osiągnięcie 1 i 2 poziomu przywództwa w firmie
Z racji zajmowanego stanowiska w obecnej firmie w odróżnieniu do poprzedniej nie będę miał zbyt dużego pola do popisu w zarządzaniu ludźmi. Jednak zakładam, że uda się podnieść swój poziom asertywności i stosując codzienną empatię w stosunku do znajomych z pracy będę czerpał zyski z bycia członkiem zespołu. (nie zabrzmiało zbyt korporacyjnie? :D)
Based on 5 levels of lidership


aktualizacja 19.02.2017

Czas płynie nieubłaganie i praca nad samorozwojem nigdy się nie kończy.
DLATEGO!:

Dobry czas aby zreflektować czy kierunek który obraliśmy jest słuszny i czy nie trzeba czegoś zmienić w obrębie pracy w firmie.
Do zrobienia:
1. wdrożyć obsługę poczty i opróżnianie skrzynki pocztowej do 0. (done!) (05.2017)
pomocne firmy Mirka Burnejko:
https://www.youtube.com/watch?v=mEFpt_lc8EA 

2. przeczytanie jeszcze raz GTD (done!) (04.2017)
3. przeczytanie jeszcze raz how to make people like you in 90 seconds or less (done!) (04.2017)
4. poszerzanie wiedzy i maksymalnie produktywna praca! (never done…)
5. zaplanować szkolenia na najbliższe półrocze

 

About the author

Przemek

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *